• کدخبر 50223
  • 1400/11/22-11:28
  

آیین معارفه معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت برگزار شد

آیین معارفه معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت برگزار شد

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خود را برای یک تحول عظیم دیجیتالی در تمامی عرصه ها و فرآیند ها آماده می کند و بزودی شاهد یک ثبت هوشمند و مدرن خواهیم بود.



به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل، دکتر بابایی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم معارفه معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی که با حضور معاونین و مدیران کل سازمان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: بر اساس محور های تحول و تعالی قضایی ، سازمان در آینده نزدیک شاهد راه اندازی سامانه ها و نرم افزارهای متعددی در حوزه های مختلف خواهد بود که مسلما نقش بسزایی در ارتقاء سلامت اداری و رضایتمندی مردم خواهد داشت.

وی افزود: انتصابات در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با محوریت شایسته سالاری بوده و با استفاده از بانک اطلاعاتی که از نخبگان تشکیل شده است صورت می گیرد تا ما را در مسیر تحول و تعالی همراهی کنند.

بابایی با اشاره به دوران تحول و تعالی قضایی اظهار داشت: از اقدامات اخیری که در مسیر تحول گرایی صورت گرفته است می توان به بانک اطلاعات جامع خودرو، امضای الکترونیک ثبت تاسیس و تغییرات شرکتها ، برون سپاری خدمات ثبت شرکتها به دفاتر اسناد رسمی و بسیاری خدمات دیگر اشاره نمود.

وی با بیان اینکه در دوران تحول و تعالی سازمان، هدف رضایتمندی مراجعین و کاهش مراجعات مردمی است افزود: توقع ما از مدیران این است که در این مسیر با برنامه حرکت کنند و ضمن نظارت دقیق و هوشمندانه بر عملکرد مجموعه های تحت نظر خود در مسیر مبارزه با فساد قدم بردارند.

وی با اشاره به آرشیو و داده آمایی پرونده های ثبتی بیان داشت: با این اقدام گردش فیزیکی پرونده در واحدهای ثبتی حذف شده که این کار علاوه بر کاهش فساد باعث تسریع و تسهیل در کار نیز می گردد .

معاون رییس قوه قضاییه بر استقرار میز خدمت در تمام واحدهای ثبتی کشور در راستای تکریم متقاضیان تاکید کرد و اظهار داشت: در کنار هوشمندسازی و طراحی سامانه های متعدد ثبتی با هدف کاهش مراجعات مردمی، اطلاع رسانی به مردم را امری ضروری دانست .

بابایی با بیان اینکه علی رغم کاستی ها در صدور اسناد منابع طبیعی، با تلاش مدیران و کارکنان تلاشگر برای 120 میلیون هکتار از عرصه های ملی سند صادر گردیده است، افزود: این سازمان با وجود 600 واحد ثبتی در سراسر کشور دارای عملکرد مطلوبی در حوزه خدمات رسانی به مردم می باشد.

معاون رییس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که حضور هاشمی به عنوان فردی نخبه و دارای پتانسیل علمی بالا در سمت معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باعث ظهور انقلاب دیجیتال در فاصله زمانی کوتاه در این سازمان خواهد شد.

در ادامه هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی گفت: در راستای منویات ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف هوشمندسازی فرآیندهای ثبتی می طلبد فرآیندهای ثبتی بازنگری شده و با نگاهی تحول گرا شاهد کاهش مراجعات مردمی و افزایش بهره وری باشیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه به موازات پیاده سازی خدمات در بستر الکترونیک ، تامین امنیت سامانه ها و داده ها در این کار بسیار حائز اهمیت می باشد افزود: سامانه های مالکیت معنوی، ثبت شرکتها، کاداستر و دیگر سامانه های ثبتی نیازمند بازنگری هستند.  

در انتها طی حکمی از سوی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سید ستار هاشمی به سمت معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منصوب شد.

هاشمی متولد ۱۳۵۵ در شهر یاسوج و استاد دانشگاه شیراز بوده است. او از سال ۹۲ تاکنون سمت های معاون فن آوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور، عضو شورای راهبردی توسعه مدیریت سازمان فناوری اطلاعات کشور، رییس کمیته تخصصی ساختار و معماری سازمانی شرکت ارتباطات زیر ساخت، عضو کمیته تخصصی توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور، عضو کمیته راهبردی امنیت اطلاعات شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور، عضو کمیته دولت الکترونیک و هوشمند سازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیر کل نوسازی و تحول اداری شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور، دبیر کار گروه توسعه دولت الکترونیک استان فارس، مدیر کل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، رییس دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه شیراز و رییس بخش کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز را بر عهده داشته است.



منبع : سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور