• کدخبر 50189
  • 1400/09/08-09:03
  

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک مطرح کرد تاکید بر لزوم انتشار آرای شورای عالی ثبت/ پیشنهادات کانون سردفتران برای اصلاح آیین نامه مدنظر قرار گرفته است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور : پیشنهادات کانون سردفتران برای اصلاح آیین نامه مدنظر قرار گرفته است

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دکتر حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست با روسای کانون سردفتران و دفتریاران سراسر کشور، از تهیه نامه‌ای از مشکلات و چالش‌های موجود در دفاتر اسناد رسمی برای ریاست قوه قضاییه خبر داد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در آیین نامه دفاتر اسناد رسمی، گفت: پیشنهادات اصلاح آیین نامه ارائه و مواردی که از سوی کانون سردفتران و دفتریاران اعلام شده، مدنظر قرار گرفته است تا آیین نامه اصلاح و کار تسهیل شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن دعوت از کانون سردفتران برای ارائه نظرات در خصوص تنقیح قوانین، بر لزوم انتشار آرای شورای عالی ثبت تأکید کرد.

دکتر بابایی پیرامون ماده 29 قانون راهنمایی و رانندگی در زمینه ثبت رسمی خودرو، با تاکید بر اینکه مردم نباید از روابط و معاملات خود در آینده نگرانی داشته باشند، گفت: قصد ما این است که واقعیت روشن شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه معتقدم باید از ظرفیت دفاتر به نحو احسن استفاده شود، بر تشکیل کمیته‌های پژوهشی، برون سپاری و فناوری تاکید کرد و گفت: لازم است از دیتاسنتر سازمان ثبت و کانون سردفتران برای برون سپاری و افزایش رضایتمندی شهروندان استفاده شود.



منبع : سازمان ثبت اسناد و املاک کشور