• کدخبر 50170
  • 1400/07/29-08:40
  

برگزاری آیین افتتاح ساختمان ادارات ثبت در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و ایلام

برگزاری آیین افتتاح ساختمان ادارات ثبت در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و ایلام

آیین افتتاح ساختمان ادارات ثبت در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و ایلام به‌صورت ویدئوکنفرانس و با حضور ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در چهل و ششمین شورای مسئولان عالی سازمان ثبت آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، آیین افتتاح ساختمان ادارات ثبت در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و ایلام به‌ صورت ویدئوکنفرانس و با حضور ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در چهل و ششمین شورای مسئولان عالی سازمان ثبت آغاز شد.

خدائیان در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: در راستای طرح تحول و به‌خصوص در دوره تحول و تعالی در قوه قضاییه تحول همه جانبه در سازمان ثبت را در دستور کار قرار دادیم و سعی کردیم که در همه بخش‌ها از جمله تسریع در اجرای طرح مهم و ملی کاداستر، تسریع در ثبت شرکت‌ها و ثبت مالکیت معنوی اشخاص، تسریع در الکترونیکی کردن امور و ارائه خدمات و به خصوص بهبود فضای فیزیک واحد‌های ثبتی را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اطهار کرد: خوشبختانه در این بخش موفقیت‌هایی را داشتیم. در ارتباط با فضای فیزیکی واحد‌های ثبتی یکی از سازمان‌هایی که از بعد فضای فیزیکی دارای کمبود‌های جدی بوده سازمان ثبت اسناد و املاک است؛ به طوری که از مجموعه حدود ۴۸۰ واحد ثبتی در سطح کشور ۲۵۰ واحد ما به صورت استیجاری و در واحد‌هایی که در محل‌های مناسبی قرار ندارند به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۶۰ واحد ثبتی نیز فرسوده و یا به شکل صحیح قابل استفاده نیست و نیاز به بازسازی و احداث واحد‌های جدید دارند.

خدائیان تصریح کرد: در طی این دو سال مسئولیت سعی کردیم با کمک دولت و مجلس قدم‌های خوبی را در بهبود فضای فیزیکی برداریم؛ به طوری که در سال گذشته و شش ماهه سال جاری حدود ۶۰ پروژه ساختمانی را افتتاح و یا شروع به احداث کردیم و در قانون بودجه سال جاری مصوب شد از محل فروش واحد‌های ثبتی فرسوده و املاک مازاد نسبت به احداث و بهسازی اقدام کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: با انجام این کار امیدواریم بدون ایراد فشاری به بودجه کشور فضای فیزیکی واحد‌های ثبتی را گونه‌ای سامان دهیم که در شان مراجعین باشد.

وی گفت: امروز در ماه مبارک ربیع چهار پروژه ساختمانی را در فارس، سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان به صورت همزمان افتتاح می‌کنیم و مجموع اعتباری که برای احداث هزینه شده حدود ۴۵۰ میلیارد ریال است.

خدائیان عنوان کرد: با احداث این واحد‌ها شاهد بهبود فضای فیزیکی در این شهرستان‌ها خواهیم بود. لازم می‌دانم از همه همکاران در این چهار استان، پیمانکاران، معاونان سازمان صمیمانه تقدیر کنم و از ریاست دادگستری استان فارس تشکر می‌کنم که در مراسم افتتاح حضور دارند.

هادی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این آیین اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۸ از ۵۷۰ واحد ثبتی بالغ بر دو سوم با فرسوده و یا استیجاری بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: برنامه ریزی شده تا پایان سال آینده، با توجه به شروع پروژه‌های سال گذشته و سال جدید و استفاده از ظرفیت قانونی بودجه، در ابتدای سال ۱۴۰۲ واحد استیجاری و فرسوده نداشته باشیم.

وی گفت: در روز جاری چهار واحد افتتاح خواهد شد.

هاشمی، مدیرکل ثبت استان فارس نیز در این نشست گزارشی از وضعیت واحد‌های ثبتی در این استان ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست عنوان کرد: یکی از خدمات خوب اداره ثبت برخورد با فساد درون مجمع بود که برخورد‌های خوبی صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به روند ثبت اراضی ملی در کشور گفت: یکی از اداراتی که در استان فارس کمترین نارضایتی از آن است، اداره ثبت اسناد و املاک فارس است.

ابراهیمی، مدیرکل اداره ثبت استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: تقاضا دارم با توجه به اینکه در این استان ۲۶ شهرستان داریم و اکنون ۱۰ واحد ثبتی داریم، حداقل ۵ واحد ثبتی جدید به واحد‌ها اضافه شود.

محمودی، مدیرکل ثبت استان کرمان نیز در ادامه این آیین بیان کرد: در سطح استان کرمان تعداد زیادی از ادارات ثبت را داریم که فاقد ساختمان هستند که استدعا دارم تا با تامین اعتبار ساختمان‌های لازم تامین شود.

حیدریان، مدیرکل ثبت استان ایلام نیز در این نشست به ارائه گزارشی از روند تهیه و افتتاح این پروژه در استان ایلام پرداخت و گفت: خدمات ارائه شده در سازمان ثبت بسیار متنوع است .


منبع : سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور