• کدخبر 50148
  • 1400/04/03-09:36
  

نرم افزار کاربردی «عدالت همراه» در کرمانشاه فعال شد

نرم افزار کاربردی «عدالت همراه» در کرمانشاه فعال شد

کرمانشاه –ایرنا- معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار کاربردی «عدالت همراه» در استان، از هوشمندسازی، تسهیل در ارائه خدمات قضایی، گسترش خدمات الکترونیک و کاهش زمان رسیدگی به امور قضایی در دادگستری استان خبر داد.

«محمدباقر نریمانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به توسعه بسترهای ارائه خدمات غیر حضوری و الکترونیکی در دادگستری و نقش تلفن های همراه در گسترش این خدمات، قوه قضاییه اقدام به راه‌اندازی نرم‌افزار کاربردی «عدالت همراه» کرده است.

به گفته او، درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، دریافت ابلاغیه‌های الکترونیک، نوبت‌دهی شعب اجرای احکام و ملاقات‌ با رئیس کل دادگستری استان، دریافت اطلاعات پرونده (اطلاع رسانی پرونده شامل خلاصه و روندکار پرونده) و نظرسنجی درباره میزان رضایت مردم از خدمات قضایی از امکانات نرم‌افزار کاربردی «عدالت همراه» است.

نریمانی تسهیل دسترسی عموم مردم به خدمات قضایی را مهم‌ترین ویژگی این نرم‌افزار کاربردی عنوان کرد و به شهروندان کرمانشاهی توصیه کرد: برای دریافت نسخه‌های اندروید و  ios این نرم افزار از سایت قوه قضاییه به آدرس www.eadl.ir یا درگاه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به آدرس www.adliran.ir و یا به برنامه های کاربردی بازار، آی اَپس و سیب اَپ مراجعه و این نرم افزار را نصب کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه هم روز دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه دادگستری استان در زمینه ابلاغ الکترونیک در رتبه چهارم کشور قرار دارد، گفت: ابلاغ الکترونیک، انجام ملاقات الکترونیک زندانی با خانواده، صدور الکترونیکی گواهی عدم سوءپیشینه، ارائه خدمات متعدد از طریق نرم‌افزار عدالت همراه و… از تلاش های دادگستری استان برای توسعه زیرساخت‌های الکترونیک بوده است.

پرویز توسلی زاده افزود: در تمام استان زیرساخت‌های دادرسی الکترونیک را فراهم کرده‌ایم و اکنون همه دادسراها و دادگاه‌ها به سیستم الکترونیک مجهز هستند و جز در موارد خاص اعزام زندانی نداریم   و این یعنی هیچ جلسه دادرسی به دلیل عدم ابلاغ تجدید نمی‌شود.

او همچنین گفت: هشت اتاق در زندان برای دادرسی الکترونیک تجهیز شده و سه اتاق نیز برای بازدید قضات از زندان تدارک‌شده که استان کرمانشاه از این نظر در بین ۶ استان برتر کشور قرار دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا