• کدخبر 50138
  • 1400/03/10-12:41
  

رشد 93 درصدی تخصیص شناسه ملی به اشخاص حقوقی کشور در دو ماهه نخست امسال

رشد 93 درصدی تخصیص شناسه ملی به اشخاص حقوقی کشور در دو ماهه نخست امسال

در دوماهه نخست سال جاری 12 هزار و 802 شناسه ملی به اشخاص حقوقی کشور تخصیص داده شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 93 درصد رشد داشته است.

مدیرکل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام این مطلب گفتدر سال گذشته مجموعا 77 هزار و 120 شخصیت حقوقی در کشور از قبیل دستگاههای دولتی و حاکمیتی، شرکتها، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، شناسه ملی خود را دریافت کرده اند.

"مرتضی ادببا بیان اینکه تا کنون میلیون و 318 هزار و 212 شخصیت حقوقی در کشور دارای این شناسه یکتا شده اند افزوداز آنجا که طبق ماده آئین نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی ارائه هرگونه خدمات بانکی، گمرکی، مالیاتی، انعقاد قرارداد و نظایر آن منوط به داشتن شناسه ملی است، سازمان ثبت تلاش کرده تا امکان دریافت شناسه ملی را در کوتاه ترین زمان و به صورت الکترونیک برای تمامی اشخاص حقوقی فراهم نموده و هوشمندسازی پایگاه را به عنوان یکی از اهداف کلان دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تغییرات احتمالی در وضعیت اشخاص حقوقی، اطلاعات اخذ شده از آنها نیز به فراخور تغییر می کند اظهار داشتپایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ارائه وب سرویس های مختلف به دستگاههای اجرایی، امکان استعلام وضعیت شخصیتهای حقوقی را هنگام ارائه خدمات برای آنها ایجاد کرده است.

مدیرکل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی ادامه داداین پایگاه به عنوان مرجع اصلی احراز هویت این اشخاص، قلم های اطلاعاتی، شیوه نامه ها و دسترسی های متفاوتی برای هر دستگاه تدوین و ایجاد نموده و لذا نقش فراتر و پیچیده تری در مقایسه با ثبت احوال اشخاص حقیقی ایفا می کند.


منبع : سازمان ثبت اسناد و املاک کشور