• کدخبر 50136
  • 1400/03/10-12:36
  

بررسی مشکلات واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق همدان

بررسی مشکلات واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق همدان

در جلساتی با حضور معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد ، مدیرکل ثبت همدان ، معاونین و رؤسای واحدهای ثبتی و سایر مسئولان این اداره کل و همچنین اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اسنادرسمی و ازدواج و طلاق ، مشکلات این استان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، با حضور دکتر مهدی اقبال معاونت امور اسناد سازمان و مدیرکل ثبت استان ، معاونین اداره کل و رؤسای واحدهای ثبتی ، رؤسای ادارات بازرسی ، ثبت شرکتها و مسئول حفاظت و اطلاعات استان ، جلسه شورای اداری ، با موضوع بررسی عملکرد و فعالیت های ثبتی در حوزه اسناد استان همدان برگزار شد.

در آغاز این جلسه اصغر پیرهادی مدیرکل ثبت استان همدان به تشریح فعالیت ها و عملکرد استان در حوزه اسناد ، اجرا و ثبت شرکتها پرداخت.

در ادامه این جلسه معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن قدردانی از زحمات همکاران استان همدان ، علت حضور خود در استان را بازرسی از ادارات و آشنایی با مشکلات عنوان کرد.

مهدی اقبال با بیان اینکه نگاه  سازمان به هوشمند سازی خدمات ثبتی جدی است ، با اشاره به تلاشها در توسعه سند رسمی ، این مهم  را بستری برای کاهش جدی تشکیل پرونده های قضایی دانست. وی حذف مکاتبات فیزیکی در ادارات را عاملی در جهت تسهیل ارائه خدمات برشمرد و اضافه کرد: افزایش مکاتبات کاغذی موجب صرف نیروی انسانی بیشتر جهت بایگانی کردن اوراق و نیاز به تهیه فضا برای نگهداری آن چون این امر جز افزایش هزینه و کاهش بهره وری ، ثمره دیگری نخواهد داشت.

معاون سازمان ثبت بعد از شنیدن سئوالات و نظرات هر یک از رؤسای واحدهای ثبتی ، راهنمایی های لازم را جهت تسریع و تسهیل در امور را تشریح کرد و قول همکاری جهت اصلاح رویه در انجام کار ، در سطح سازمان را داد.

اقبال با بررسی آمار و اقدامات صورت گرفته ، فعالیتهای استان همدان را رضایت بخش ارزیابی کرد و همکاران خدوم استان را مورد تشویق و در خور قدردانی دانست. وی در پایان جلسه  از بخش های مختلف اداره کل از جمله ثبت شرکتها ، اجرا و بایگانی این دو اداره بازدید کرد .

این مسئول همچنین در سفر به استان همدان جلسه ای مشترک با اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اسنادرسمی و ازدواج و طلاق استان همدان داشت.

معاون امور اسناد سازمان ثبت در این جلسه با تأکید بر اهمیت توسعه سند رسمی ، به تلاش سازمان جهت ساماندهی به اسناد عادی و قولنامه ای بخصوص در حوزه نقل و انتقالات خودرو پرداخت و همگان را به جدی گرفتن این مهم فراخواند. اقبال با بیان اینکه اهمیت جایگاه سردفتری حسب آیات شریفه قرآن به عنوان کاتبان بالعدل ، نقش تاثیرگذار سران دفاتر در اطمینان بخشی و امنیت حقوقی در جامعه در حوزه اموال منقول و غیر منقول را یادآور شد.

اقبال با اشاره به اینکه سردفتران می بایست در حفظ شأن ومنزلت این جایگاه رفیع نهایت تلاش خودرا بکار گیرند ، تصریح کرد: بزودی با تدوین نظامنامه جدید ، در امر سران دفاترازدواج و طلاق ، نظم و نسق داده خواهد شد. وی در بخش دوم سخنان خود خطاب به نمایندگان کانون سران دفاتراسنادرسمی  و دفتریاران اظهار داشت: سردفتران به عنوان قشر فرهیخته وحقوقدان باید با مجموعه ثبت درکنارهم باشند که خوشبختانه با استقرار دوره جدید مدیریت در سازمان ، روحیه تعامل حاکم شده است. این مسئول ، هیات مدیره کانون های هر استان را نمایندگان منتخب و فرهیختگان حقوقی و ثبتی آن استان خواند وتاکید کرد : سران دفاتر جهت حفظ جایگاه رفیع کاتبان بالعدل، می بایست شئونات سردفتری را در همه ابعاد حتی در رفتار و گفتار مراعات نمایند. درادامه این جلسه نمایندگانی از کانون سردفتران رسمی ازدواج و طلاق و اسناد رسمی با طرح سئوالاتی  و پیشنهاداتی به  بیان نقطه نظرات خود پرداختند.


منبع : سازمان ثبت اسناد و املاک کشور