• کدخبر 40111
  • 1399/05/16-08:57
  

اولین اسناد کاداستر اراضی کشاورزی در سطح کشور تسلیم مالکین گردید

اولین اسناد کاداستر اراضی کشاورزی در سطح کشور تسلیم مالکین گردید

اولین اسناد کاداستر اراضی کشاورزی با حضور معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مالکین اراضی کشاورزی روستای ولیاران استان زنجان تسلیم شد.

به گزارش روابط عمومی، اسناد کاداستر اراضی کشاورزی روستای ولیاران استان زنجان به عنوان اولین منطقه پایلوت کشور در صدور اسناد کاداستر اراضی کشاورزی با حضور سعادتیان معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه شورای اداری این استان به مالکین تسلیم گردید.

در این جلسه که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تشکیل گردیده بود سعادتیان، معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به صدور این اسناد برای اولین بار گفت: این اسناد در راستای تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت جهاد کشاورزی در فروردین ماه سال جاری صادرگردیده و استان زنجان به عنوان استان پایلوت در قدم اول با تثبیت بیش از 400 هکتار از اراضی کشاورزی روستای ولیاران نسبت به صدور 1033 برگ سند برای قطعات کشاورزی این روستا اقدام نموده است.

وی ضمن اشاره به گستردگی و اهمیت این طرح گفت: صدور این اسناد بعد از 50 سال صورت می گیرد و با ادامه آن اکثریت اراضی کشاورزی کشور دارای سند کاداستری خواهند گردید که نقش به سزایی در تثبیت مالکیت ها و کاهش اختلافات و همچنین قضازدای دارد.

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با گلایه از عملکرد منابع طبیعی استان گفت: اداره کل منابع طبیعی استان همکاری لازم در تثبیت و صدور اسناد کاداستری این اراضی را با اداره ثبت اسناد و املاک استان نداشته است و امیدواریم در ادامه طرح شاهد همکاری همه دستگاه های ذیربط علی الخصوص منابع طبیعی باشیم.

سعادتیان هم چنین ضمن حضور در اداره های جهاد کشاورزی و امور اراضی استان زنجان با مدیران کل جهاد کشاورزی و امور اراضی استان گفتگو کرد.

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم چنین در این سفر ضمن حضور در اداره امور نقشه برداری و کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان به بررسی عملکرد واحد نقشه برداری و کاداستر استان پرداخت و در جریان اقدامات این اداره در راستای تفاهم نامه فروردین ماه سال جاری بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

سعادتیان در ادامه نیز بطور سرزده از اداره اجرای اسناد رسمی و واحد ثبتی ناحیه یک و دو زنجان بازدید کرد و ضمن حضور در قسمت های مختلف این ادارات در گفتگویی صمیمانه با همکاران به بررسی عملکرد و مشکلات آنها پرداخت .

منبع : سازمان ثبت اسناد و املاک کشور