• کدخبر 40091
  • 1399/02/18-08:58
  

راهنمای دفاتر اسناد رسمی برای استعلام و صدور گواهی مالیاتی الکترونیکی نقل و انتقال املاک مسکونی

راهنمای دفاتر اسناد رسمی برای استعلام و صدور گواهی مالیاتی الکترونیکی نقل و انتقال املاک مسکونی

راهنماي دفاتر اسناد رسمي براي استعلام و صدور گواهي مالياتي الكترونيكي نقل و انتقال املاك مسكوني" از سوي معاونت درآمدهاي مالياتي سازمان امور مالياتي اعلام شد."


به گزارش روابط عمومي كانون سردفتران و دفترياران، وفق مقررات ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم تنظیم سند معاملات املاک توسط دفاتر اسناد رسمی مستلزم دریافت گواهی انجام معامله از اداره امور مالیاتی ذیربط و درج شماره گواهی مذکور در اسناد تنظیمی است. در همین راستا و به منظور سهولت تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی و جلوگیری از تردد و مراجعات غیرحضوری مراجعان به ادارات امور مالیاتی، سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به طراحی و پیاده سازی سامانه برون سپاری نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی (موضوع تبصره ۴ ماده قانونی موصوف) اقدام نموده است.


با بهره گیری از سامانه مذکور پس از آنکه استعلام توسط دفتر اسناد رسمی در بخش مربوط در سامانه ثبت تکمیل و ارسال شد محاسبه مالیات نقل و انتقال ملک در سامانه مالیاتی انجام و مبلغ مالیات به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت مالیات از طریق سامانه به دفتر اسناد رسمی اعلام می شود. پس از پرداخت مالیات توسط متقاضی و تایید برخط بانک عامل، گواهی مربوط توسط سامانه مالیاتی صادر و اطلاعات آن از طریق سامانه ثبت به صورت برخط برای دفاتر اسناد رسمی ارسال خواهد شد.


راهنمایی ذيل ( فايل pdf ضميمه) به منظور ارائه اطلاعات مورد نیاز برای ارسال استعلام مالیاتی از طریق سامانه ثبت و نحوه تکمیل فیلدهای اطلاعاتی مربوط، با همکاری دو سازمان تهیه شده است.



*** راهنما براي استفاده همه دفاتر اسناد رسمي در سراسر كشور را از اينجا دانلود كنيد.



منبع : کانون سردفتران و دفتریاران